Detail

Detail vysvětlení


Dotaz

Dobrý den, Uchazeč je dle zadání a specifikace plnění poskytovatelem služeb elektronických komunikací. Poskytování služeb el. kom. má speciální právní úpravu, a to zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích. Z něj vychází i určitá specifika právního vztahu, práva a povinnosti smluvních stran a rovněž nároky kladené na poskytovatele služeb (vč. regulace ze strany ČTÚ). Tyto skutečnosti je tak nutné zohlednit. Aplikace a význam zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a o změně některých souvisejících zákonů, v platném znění (dále jen „ZEK“) je pro daný smluvní vztah značný. Vzhledem k tomu, že se jedná o veřejnoprávní normu a předmět regulace, musí být ustanovení zákona použita vždy, bez ohledu na případná odchylná smluvní ujednání. Uvedena do souladu se ZEK by tak měla být část obchodních podmínek zadavatele ohledně reklamace, kdy ZEK v § 64/8 uvádí postup reklamace vyúčtování. Podání reklamace nemá odkladný účinek vůči splnění povinnosti uhradit vyúčtovanou cenu, Úřad je však v odůvodněných případech oprávněn na žádost tohoto účastníka, popřípadě uživatele rozhodnout, že podání reklamace má odkladný účinek. ZEK řeší v § 64 (zejm. § 64/9 a násl.) rovněž reklamaci a odpovědnost za vady služeb. Podmínky uváděné v ZD jsou však odpovídající spíše kupní smlouvě. Zadavatel by tedy měl výslovně umožnit své požadavky ohledně reklamací a odpovědnosti za vady modifikovat ve vztahu k plnění jako služby elektronických komunikací a dle ZEK. Umožní zadavatel potřebnou úpravu svých požadavků pro návrh smlouvy ohledně reklamací a odpovědnosti za vady ve vztahu k plnění jako služby elektronických komunikací a dle ZEK? Umožní zadavatel změnu tak, že vracení faktury bude možné pouze v případě nedodržení daňových a účetních předpisů (zejm. ne při chybě ceny)? Může zadavatel vysvětlit, jak je myšlen jeho požadavek na stanovení smluvní pokuty pro „nedodržení termínů dodávky (dle objednávky)“? K čemu přesně, resp. jakému plnění, a zda má být sankce stanovena (když ohledně služeb SLA stanovuje adekvátní slevy dle ZEK)? Děkuji

Text vysvětlení zadávací dokumentace

Jak vyplývá ze zadávací dokumentace – výzvy k podání nabídek (dále jen „ZD“), tak „návrh smlouvy má být zpracován každým účastníkem ZD dle obecných ustanovení § 1724 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“) a účastník zadávacího řízení ho musí přizpůsobit svým obchodním a licenčním podmínkám. Zde tedy zadavatel předpokládá předložení návrhu smlouvy každým účastníkem ZD tak, aby byla zohledněna specifika jak občanského zákoníku, tak zejména zohledněna specifika právní úpravy dle zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích, ve znění pozdějších předpisů. Ustanovení ZD týkající se smlouvy, vč. reklamací, odpovědnosti za vady, vč. způsobu fakturace a smluvní pokuty je proto v tomto případě irelevantní a zadavatel tímto umožňuje úpravu svých požadavků pro zpracování návrhu smlouvy, původně stanovených v ZD.