Studie pro zavedení nízkoemisní mobility na území Zlínského kraje

Základní informace


Název zadávacího postupu

Studie pro zavedení nízkoemisní mobility na území Zlínského kraje

Systémové číslo NEN

N006/25/V00032055

Aktuální stav ZP

Neukončen

Rozdělení na části

Ne

Identifikátor ZP na profilu zadavatele

P25V00032055

Režim VZ dle volby zadavatele

Veřejná zakázka malého rozsahu

Druh zadávacího postupu

Otevřená výzva

Specifikace zadávacího řízení

výjimka

Druh

Veřejná zakázka na služby

Předpokládaná hodnota (bez DPH)

2 000 000,00

Měna

koruna česká

Datum uveřejnění ZP na profil

24. 09. 2025 14:01

Specifikace podání


Lhůta pro podání nabídek

06. 10. 2025 10:00

Kontaktní osoba zadavatele


Titul před jménem

Ing.

Jméno

Andrea

Příjmení

Kaspřáková

Předmět


Popis předmětu

Zpracování studie pro zavedení nízkoemisní mobility na území Zlínského kraje v rozsahu: 1./ Legislativní požadavky a) Evropská legislativa – Směrnice RED, Nařízení AFIR, TEN-T (městské uzly). b) Státní energetická koncepce ČR a NKEP a Zákon č. 165/2012 Sb., o podporovaných zdrojích energie (POZE), NAP CM aj, c) Vliv legislativy (zákon 360/2022) z pohledu zadávání veřejné zakázky na nákup nízkoemisních vozidel. d) Legislativní požadavky na provozování nízkoemisní veřejné dopravy a její vliv na vjezd vozidel s alternativním palivem do garážových a uzavřených míst. 2./ Analýza a popis stávajícího stavu a) Popis stávajících linek autobusů a vlaků, denní kilometrový nájezd, vytíženost a navazující linky. b) Stanovení TCO stávajících vozidel (diesel). c) Stanovení předpokladu vývoje a udržitelnosti linek v průběhu období 2030–2040. d) Porovnání výkonů u jednotlivých oblastí a lokalizace obracecích stanovišť. 3./ Energetické zdroje kraje a) Analýza současné infrastruktury pro provoz nízkoemisní dopravy - kapacita plnicích a dobíjecích stanic na území kraje. b) Identifikace stávajících zdrojů a zeměpisně-klimatické podmínky pro výrobu RFNBO vodíku ve ZK a potenciální místa a plochy pro vybudování energetických zdrojů (FVE, AKU, Vítr, KGJ) pro zajištění provozu nízkoemisní dopravy z vlastních energetických zdrojů. c) Identifikace stávajících zdrojů u alternativních paliv (elektro nabíječky, plničky CNG, HVO) a potenciální místa a plochy pro vybudování energetických zdrojů (OppCharge terminály, …) 4./ Návrh a srovnání vhodných dopravních prostředků s alternativním palivem a) Průzkum trhu u dodavatelů vozidel a možný vývoj jejich výroby a rozšíření produktových řad – zatřídění vozidel do kategorií podle velikosti. b) Porovnání parametrů alternativních vozidel: spotřeba, max. rychlost, dojezd, doba tankování, cena paliva (…/kWh …/kg …/l), účinnost, akcelerace, … c) Stanovení TCO alternativních vozidel (na elektřinu, vodík, CNG, bionafta, HVO, hybrid) s využitím dotace / bez využití dotace. d) Predikce TCO při zohlednění pohybu ceny paliva alternativních vozidel. e) Dodací podmínky a dodavatelé vozidel Evropa + ASIE. f) Posouzení využití možných dotačních titulů pro nákup vozidel v období 2027+. g) Stanovení breaking point pro nasazení alternativních vozidel z pohledu ekonomiky 一 g1 Zohlednění vývoje cen paliv a ceny dopravních prostředků v čase. 一 g2 Možnost vzniku společenství nebo prodej elektřiny poskytovateli dopravy. 5./ Posouzení ekonomických nákladů a přínosů nasazení alternativních vozidel a) Souhrn parametrů, životního cyklu TCO a neekonomických přínosů LCA. b) Diverzifikace rizik veřejné dopravy z pohledu na zdroj paliva a bezpečnostních rizik dostatku a dostupnosti paliva. c) Posouzení CBA (MKA): parametrů vozidel, TCO, LCA přínosů u stávajících a alternativních. 6./ Návrhy podmínek realizace nízkoemisní dopravy ve ZK: a) Posouzení obchodní příležitosti alternativní infrastruktury v rámci poptávky, logistiky, servisu a zásobování. b) Návrh přepravních tras pro nasazení alternativních vozidel s ohledem na infrastrukturu, předpoklad mimokrajové spolupráce a využití infrastruktury za hranicemi kraje. c) Předpoklad dopadu na cíle územní energetické koncepce kraje pro další rozvoj nízkoemisní veřejné dopravy. d) Návrh dobudování infrastruktury pro rozšíření alternativních vozidel v průběhu období 2027–2040: d1 Orientační vyčíslení investičních nákladů a časová náročnost d2 Možnosti financování infrastruktury (soukromá investice, vlastnictví kraje, dotační možnosti) d3 Kapacita plnicích a dobíjecích stanic na území kraje a předpoklad budování plnících a dobíjecích stanic na území kraje pro alternativní pohony d4 Formát vhodné spolupráce při budování infrastruktury na území kraje (vlastní infrastruktura, PPA, obchodní spolupráce, komerční dobíječky dopravce střídavý / stejnosměrný proud, plničky CNG,…) 7./ Zhodnocení úspory CO2 na 1 km provozu nízkoemisního dopravního prostředku u jednotlivých druhů alternativních vozidel. 8./ MKA vlivu parametrů jednotlivých alternativních vozidel na CDV (odpisy, pohonné hmoty, infrastruktura) a dopad do provozu ze strany kraje za 1 rok a za období soutěže. 9./ Manažerské shrnutí – závěry a doporučení pro využití nízkoemisní dopravy.

Kód z číselníku NIPEZ

71241000-9

Název z číselníku NIPEZ

Studie proveditelnosti, poradenství, analýza

Hlavní místo plnění

Zlínský kraj

Kód z číselníku CPV

71241000-9

Název z číselníku CPV

Studie proveditelnosti, poradenství, analýza

Název předmětu

Studie proveditelnosti, poradenství, analýza

Položky předmětu


Nenalezen žádný záznam. Nemáme co zobrazit.

Místo plnění


CZ072Zlínský kraj

Doplňující informace


VZ zadávána na základě RS/RD

Ne

Zadávaná v DNS

Ne

Výsledkem ZP bude zavedení DNS

Ne

Jedná se o rámcovou dohodu

Ne

Importovaná VZ

Ne

Evidence uveřejnění v NEN


Zobrazit detail
Detail24. 09. 2025 14:01Uveřejnění zadávacích podmínek