Detail uveřejnění

Detail uveřejněné informace


Datum uveřejnění

21. 05. 2019 14:58

Uveřejnění

Uveřejnění vysvětlení zadávací dokumentace

Text vysvětlení zadávací dokumentace


Zobrazit detail
Text vysvětlení zadávací dokumentace
DetailDotaz č. 1: Zadavatel v článku II odst. 1 Smlouvy o poskytnutí elektronických komunikací požaduje zřízení přípojky a zahájení poskytování služeb nejpozději do 14 kalendářních dnů ode dne účinnosti této smlouvy. Uchazeč k tomuto uvádí, že zřízení služby požadovaného charakteru trvá 60 dnů od podpisu smluvních dokumentů a to i důvodu prohlídky daných lokalit. Uchazeč proto žádá o úpravu časového období pro zřízení požadovaných služeb. Odpověď č. 1: Není možné upravit časové období z důvodu nedostupnosti služeb, které by ohrozily akceschopnost jednotek HZS Ústeckého kraje při mimořádných událostech. Není proto možné čekat 60 dní na realizaci služeb od podpisu smlouvy, jelikož zde není poskytnuté připojení k internetu a dále ani poskytovatel dopředu neví, zda je schopen tyto služby dodat (viz. odůvodnění „prohlídky daných lokalit po sepsání smlouvy“). Dotaz č. 2: Dobrý den, jelikož se jedná o poskytování telekomunikační služby, tak by se smlouva měla řídit Zákonem o elektronických komunikacích. Ve smlouvě Čl. VI - Smluvní pokuty body 4 a 5 jsou podle nás v rozporu se Zákonem o elektronických komunikacích - viz. § 64 odst.12 - Pokud službu bylo možno využít jen částečně, anebo ji nebylo možno využít vůbec pro závadu technického nebo provozního charakteru na straně podnikatele poskytujícího službu, je tento povinen zajistit odstranění závady a přiměřeně snížit cenu nebo po dohodě s účastníkem, který je koncovým uživatelem, zajistit poskytnutí služby náhradním způsobem. Podnikatel poskytující službu elektronických komunikací není povinen nahradit jejím uživatelům škodu, která jim vznikne v důsledku přerušení služby nebo vadného poskytnutí služby. Odpověď č. 2: Zadavatel pro zachování právní jistoty účastníka zadávacího řízení sděluje následující. Zadavatel v kontextu s rozsahem a povahou smluvního závazku, který lze obecně rozdělit do dvou či třech rovin, a to ve vztahu k zákonu č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění a ve vztahu k zákonu č. 127/2005 Sb., zákon o elektronických komunikacích a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o elektronických komunikacích) a potažmo i licenční smlouvě dle zákona č.121/2000 Sb., o právu autorském, o právech souvisejících s právem autorským a o změně některých zákonů, předmětná smluvní ujednání neshledává v obecné rovině a ve vztahu k souhrnném rámci smluvních závazků nezákonnými. Pro vlastní přerušení služby nebo vadné poskytnutí služby by se samozřejmě pro případ sporu uplatnila právní úprava „lex specialis“, tedy zákon o elektronických komunikacích, která povinnost náhrady škody podnikatelem ve vyjmenovaných případech vylučuje. Zadavatel tedy shledává žádost účastníka zadávacího řízení za oprávněnou, avšak s ohledem na uvedené skutečnosti za nedůvodnou. Z důvodu toho potom zadavatel sděluje, že žádosti účastníka zadávacího řízení o změnu, resp. vypuštění odst. 4 a 5 čl. VI. návrhu Smlouvy, nevyhovuje.

Uveřejněné dokumenty


Zobrazit detail
DetailVysvětlení zadávací dokumentace.docxVysvětlení zadávací dokumentace21. 05. 2019 14:58Dokument není zavirovaný