Detail uveřejnění

Základní údaje


Detail uveřejněné informace


Datum uveřejnění

24. 08. 2023 14:16

Uveřejnění

Uveřejnění vysvětlení soutěžních podmínek

Text vysvětlení soutěžních podmínek


Zobrazit detail
Text vysvětlení soutěžních podmínek
DetailDobrý den, k dotazu ve znění: Mohu se zeptat, jakým způsobem zamýšlíte společný prostor učeben trojročí - pokud se vymezí společný prostor o ploše X, potom plocha jedné učebny bude o tento prostor menší? - např. 80-X/2? Potom budou samostatné kmenové učebny méně využitelné. Mají se do tohoto společného prostoru vejít děti z obou tříd - tzn. společný prostor = kapacita 50 žáků, nebo bude používán např. pro prezentaci dvou skupin dětí, zatímco ostatní děti budou ve svých kmenových třídách? Předpokládám, že nechcete 2 učebny á 80m2, propojené např. posuvnou stěnou, to je asi něco jiného, než hledáte? Můžu se potom ještě zeptat - v zadání mluvíte o konkrétních podkladech pro nábytek do tříd, ale v podkladech jsem to nikde nenašel. Děkuji za vysvětlení. uvádíme: Při návrhů učeben lze uvažovat buď s klasickým vymezením, kdy např. pro 1. trojročí budou navrženy 2 samostatné učebny, z nichž každá bude mít velikost 80 m2 a jejich členění na menší pracovní prostory by bylo dle potřeby řešeno pomocí přemístitelného nábytku. Společné pracovní prostory by tvořily za tímto účelem vhodně dimenzované a uzpůsobené chodby, atria apod. Nebo je možné uvažovat s otevřenějším vymezením, kdy žáci např. v 1. trojročí (tzn. 2 skupiny = cca 50 žáků) mohou mít část prostoru společnou např. cca 60 m2 a k tomu budou mít 2 menší samostatné učebny, každá pro minimálně cca 25 žáků a cca 50 m2, které budou se společným prostorem propojeny ideálně dveřmi většího rozměru nebo jiným vhodným způsobem, který by umožňoval rychlé a snadné propojení nebo oddělení prostoru. Dále je možné uvažovat s tím, že společný prostor může být rovnou součástí chodeb, atrií apod., na kterých je nábytek s Montessori materiálem a prostor, kde si žáci materiál vezmou na kobereček na zem či ke stolu či do určitého zákoutí (tzn. princip - menší třídy cca 50 m2, ale větší chodby, atria apod.). Za vhodný nábytek do učeben lze z hlediska poměru praktičnosti a finančních nákladů považovat např. IKEA nábytek – systém IVAR, který Montessori škola v Hlučíně již používá a který by bylo možné do nové školy přemístit a postupně jej doplňovat. Z toho vyplývá, že prostory učeben by bylo vhodné navrhovat co nejméně s vestavěným nábytkem. Ideální je volný, prázdný prostor, ve kterém lze nábytek přemisťovat a měnit jeho uspořádání dle potřeb. S pozdravem Město Hlučín