Detail
Detail of the Explanation
Question
Dobrý den, děkujeme za oslovení společnosti Dräger Safety s.r.o. ohledně účasti na veřejné zakázce malého rozsahu "Kalibrace alkohol testerů, výměna sensorů a nákup spotřebního materiálu" (N006/19/V00029428). Po pečlivém prostudování zadávací dokumentace a dalších dokumentů bychom Vás tímto rádi informovali o našem stanovisku k bodům, u kterých bychom Vás rádi požádali o úpravu. Jedná se o body, se kterými bohužel nemůžeme souhlasit. Rámcová dohoda na kalibraci alkohol testerů a nákup Spotřebního materiálu Článek III. Dodací podmínky Bod 3.1 „Dodavatel je povinen dodávat Služby či Spotřební zboží Objednateli na základě jednotlivých Objednávek nejpozději do 5 dnů ode dne uzavření dílčí smlouvy dle článku 2.8 Smlouvy, neuvede-li Objednatel v Objednávce pozdější termín pro dodání.“ – z důvodu vytíženosti servisního oddělení a, abychom byli schopni dostát naším závazkům bohužel nemůžeme akceptovat 5 dnů. Žádáme tedy o opravu na „nejpozději do 10 pracovních dnů“. Článek IV. Místo plnění Bod 4.1 „Místem plnění Služby je celá Česká republika, resp. jednotlivá pracoviště Objednatele, přičemž konkrétní místa plnění budou upřesněna v jednotlivých Objednávkách.“ – „místem plnění pro kalibraci a servis alkohol testerů je provozovna dodavatele, tedy Obchodní 124, 251 01 Čestlice“. Prosíme tedy o doplnění této upřesňující informace. Bod 4.3 „Místa plnění Služby i místa dodávek pro Služby spolu s uvedením adres a příslušných kontaktních osob Objednatele včetně uvedení telefonického a e-mailového spojení na tyto kontaktní osoby jsou uvedeny na webové stránce https://www.pmscr.cz/kontakty/ a jsou průběžné aktualizovány. Dodavatel bere na vědomí, že změny míst uvedených v čl. 4.2 mu nebude Objednatel sdělovat.“ – s tímto bodem nemůžeme souhlasit. Není v našich silách z kapacitních důvodů, abychom si u každé objednávky ověřovali správnost adresy. Prosíme tedy o opravu. Jak již uvedeno v bodě 4.1 „místem plnění služby je provozovna dodavatele. Za správnost údajů – uvedení adres, příslušných kontaktních osob Objednatele včetně uvedení telefonického a e-mailového spojení na tyto kontaktní osoby odpovídá pouze a jenom Objednatel!“ Bod 4.4 „Dodavatel je povinen dodat Spotřební zboží či poskytnout Službu na místo určené v Objednávce. Součástí dodání Spotřebního zboží je přitom i případné vynesení přímo do prostor, které Objednatel na dané adrese užívá.“ – pro posílání zásilek společnost Dräger Safety s.r.o. využívá služeb společnosti PPL. Jelikož se jedná o 3. stranu, nemůžeme tento bod jakkoliv ovlivnit. Prosíme tedy o jeho úplné vyjmutí ze smlouvy. Článek V. Cena a platební podmínky Bod 5.1 „Jednotkové ceny Spotřebního zboží, uvedené v příloze č. 2 Smlouvy, jsou, pokud není dále v této Smlouvě uvedeno jinak, nepřekročitelné a nejvýše přípustné, a to po celou dobu trvání této Smlouvy.“ – s tímto bodem nesouhlasíme a prosíme o jeho úpravu. U smluv, které trvají déle než jeden kalendářní rok, negarantujeme stejné ceny po dobu trvání smlouvy. Ceny jak služeb tak zboží se vyvíjí a toto musí naše společnost také reflektovat. Prosíme tedy o náhradu tohoto bodu následujícím zněním: „Ceny za servisní úkony, náhradní díly, poštovné a balné se účtují dle platných ceníků poskytovatele pro daný kalendářní rok. Poskytovatel předloží platné ceníky za servisní úkony a náhradní díly do 20. ledna nového kalendářního roku objednateli.„ Bod 5.7 „V případě, že se Dodavatel, který je neplátce DPH stane plátcem DPH v průběhu plnění předmětu Smlouvy, nemá z tohoto titulu nárok na navýšení ceny o příslušnou sazbu DPH.“ – jelikož jsme plátci DPH, tento bod prosím úplně vypustit! Článek XI. Práva z vadného plnění Bod 11.3 „Dodavatel je povinen vadu vytčenou způsobem dle článku 11.1 Smlouvy odstranit nejpozději do 3 pracovních dnů po doručení oznámení s identifikací vady, a to některým z níže uvedených způsobů:“ – z důvodu vytíženosti servisního oddělení a, abychom byli schopni dostát naším závazkům žádáme o opravu na „nejpozději do 10 pracovních dnů“. b) „se souhlasem Objednatele jiným způsobem (např. sleva z ceny dílčího plnění)“ – tento bod prosíme vypustit! Bod 11.4 „O způsobu vyřešení reklamace vyhotoví Dodavatel písemné potvrzení a předá jej Objednateli.“ – celý bod 11 pojednává o vadách a jejich odstranění. Prosíme tedy nahradit slovo „reklamace“, slovy „odstranění vad“… Článek XII. Sankce a odpovědnost za újmu Bod 12.2 „Dodavatel je povinen zaplatit Objednateli smluvní pokutu: a) ve výši 2.000,- Kč za každý jednotlivý případ porušení povinnosti dle článku 6 této Smlouvy, b) ve výši 3.000,- Kč za každý započatý den prodlení s dodáním bezvadného Spotřebního zboží v rámci dílčího plnění; c) ve výši 3.000,- Kč za každý započatý den prodlení s provedením Služby; d) ve výši 3.000,- Kč za každý započatý den prodlení s odstraněním vady vytknuté v souladu s článkem 11 této Smlouvy, e) ve výši 30.000,- Kč za každý jednotlivý případ porušení povinnosti dle článku 8 této Smlouvy.“ Po pečlivém prostudování výše uvedených sankcí bychom Vás rádi informovali, že tyto jsou nepřiměřeně vysoké a vzhledem k předmětu této smlouvy neakceptovatelné z naší strany. Navrhujeme změnit částky uvedené v bodech a) – d) na „0,05% z celkové částky předmětu plnění“ a úplné vypuštění bodu e). Děkujeme předem za Vaše vyjádření k naším požadavkům.
Text of the Explanation of the Procurement Documents
Vysvětlení naleznete v příloze.