Výsledková evaluace specifických cílů 2.1 a 2.2 OP PIK

Basic Information


PROCUREMENT PROCEDURE NAME

Výsledková evaluace specifických cílů 2.1 a 2.2 OP PIK

NEN system number

N006/18/V00009019

CURRENT STATUS OF THE PROCUREMENT PROCEDURE

Awarded

DIVISION INTO LOTS

No

PROCUREMENT PROCEDURE ID ON THE CONTRACTING AUTHORITY'S PROFILE

P18V00009019

Public contract regime

Small-scale public contract

PROCUREMENT PROCEDURE TYPE

Otevřená výzva

SPECIFICATIONS OF THE PROCUREMENT PROCEDURE

Zakázka malého rozsahu

Type

Public service contract

DATE OF PUBLICATION ON PROFILE

12. 06. 2018 12:13

Submission Specifications


DEADLINE FOR SUBMITTING TENDERS

02. 07. 2018 07:00

Contact Person of the Contracting Authority


Title before name

Ing.

Name

Martin

Surname

Ptáčník

Function/job position

referent oddělení evaluací

EMAIL

ptacnik@mpo.cz

Phone 1

+420 224853183

Subject-Matter


SUBJECT-MATTER DESCRIPTION

Předmětem veřejné zakázky je zhodnocení toho, zda bylo skutečně dosaženo plánovaných výsledků té části Operačního programu podnikání a inovace pro konkurenceschopnost (dále též „OP PIK“), která se věnuje zvýšení konkurenceschopnosti a internacionalizace malých a středních podniků. Jde o specifické cíle 2.1 „Zvýšit konkurenceschopnost začínajících a rozvojových MSP“ a 2.2 „Zvýšit internacionalizaci malých a středních podniků“ (dále jen „SC 2.1 a 2.2“). Cílem evaluace je posouzení, jak podpora z Evropských strukturálních a investičních fondů přispěla k dosahování těchto dvou specifických cílů, včetně hodnocení 3E na úrovni jednotlivých programů podpory a specifických cílů OP PIK. Zjištění budou zobecněna za účelem efektivnějšího nastavení intervencí v příštích letech. Kromě toho budou výstupy evaluace využity pro účely Zprávy o plnění Dohody o partnerství za rok 2019 (ve smyslu čl. 52 nařízení Evropského parlamentu a Rady č. 1303/2013). I. etapa: Vstupní zpráva Vstupní zpráva (dále též „VZ“) bude obsahovat zejména přístup k evaluačním otázkám, dosavadní zjištění dodavatele a soubor z nich plynoucích hypotéz relevantních pro jednotlivé evaluační otázky. VZ bude obsahovat metodiku realizace projektu, včetně postupů pro sběr dat, vytvoření šablon dotazníků apod. VZ bude obsahovat vypracování etapizace a harmonogramu projektu, včetně stanovení harmonogramu dotazníkových šetření / polostrukturovaných rozhovorů a specifikace lhůt pro případnou součinnost ze strany zadavatele. VZ bude obsahovat kompletní přehled všech osob odpovědných za každou etapu realizace. Dodavatel zašle VZ elektronickou poštou kontaktním osobám zadavatele. Vstupní zpráva prochází formálním schvalovacím procesem popsaným ve smlouvě o dílo (viz Příloha č. 3 výzvy). Zadavatel předpokládá rozsah této zprávy 20–40 normostran (jde o doporučený rozsah, který může být dodavatelem odůvodněně upraven). II. etapa: Závěrečná zpráva Závěrečná zpráva (dále též „ZZ“) bude obsahovat komplexní výzkumné šetření specifických cílů 2.1 a 2.2 OP PIK, v jehož rámci dodavatel zodpoví definované evaluační otázky (dále též „EO“). Vzhledem k aktuálnímu stavu implementace OP PIK lze výzkum provést jen u některých programů podpory v rámci těchto dvou specifických cílů. V případě SC 2.1 jde o programy podpory Technologie (T) a Expanze (E) , u SC 2.2 je to program podpory Marketing (M) . U níže uvedených evaluačních otázek je v závorce uvedeno, na které programy podpory by se měl výzkum zaměřit. Mezi předpokládané evaluační metody patří kontrafaktuální dopadová evaluace, dotazníkové šetření, případové studie . Níže jsou u každé evaluační otázky uvedeny doporučené metody, od nichž se může dodavatel v nabídce odchýlit (či je doplnit dalšími metodami), pokud svůj výběr jiných metod patřičně zdůvodní. EO1 (T, E, M): Jak přispěly intervence realizované v rámci programů podpory Technologie, Expanze a Marketing OP PIK k dosahování SC 2.1 a 2.2? Dodavatel zhodnotí, do jaké míry přispívají intervence realizované v těchto programech podpory ke zvýšení konkurenceschopnosti a internacionalizace malých a středních podniků (dále též „MSP“). Bude zhodnocen příspěvek podpořených projektů k naplňování relevantních výsledkových indikátorů. Doporučení: Dodavatel provede kontrafaktuální analýzu. Za tímto účelem sesbírá data o podpořených podnicích, a podnicích, které byly v žádosti o podporu neúspěšné, z nichž zkonstruuje kontrolní skupinu. V případě nedostatku dat, sestaví dodavatel kontrolní skupinu z podniků, které o podporu nežádaly. Data o podpořených a nepodpořených podnicích pak porovná a definuje kauzální dopady podpory. EO2 (T, E, M): Jaké jsou nezamýšlené (pozitivní i negativní) efekty v rámci dosahování těchto specifických cílů? Dodavatel zjistí nezamýšlené dopady a vyhodnotí jejich význam. Dodavatel prověří, zda s podpořeným podnikem rostou multiplikačním efektem i jeho dodavatelé. Na druhé straně bude věnována pozornost možnému negativnímu dopadu podpory na konkurenty podpořených podniků. Doporučení: Dodavatel provede případové studie min. u třech podpořených podniků za každý program podpory. Zadavatel předpokládá využití polostrukturovaných rozhovorů a desk-research analýzy. EO3 (T, E, M): Lze předpokládat, že intervence realizované v rámci SC 2.1. a 2.2 povedou k trvalému zlepšení identifikovaných problémů? Je v tomto smyslu potřeba dané aktivity podporovat i nadále, nebo se další podpora z hlediska principu 3E nejeví jako smysluplná? Doporučení: Dodavatel provede na základě teorií změny SC 2.1 a 2.2 (viz Příloha č. 1 výzvy) kvalitativní analýzu, zda podporované intervence mohou přispět k trvalému zlepšení identifikovaných problémů, a zda je jejich další podpora z hlediska principů účelnosti, účinnosti, úspornosti, užitečnosti a udržitelnosti opodstatněná. Evaluační otázky specifické pro jednotlivé programy podpory: EO4 (T, E): Vedly intervence k lepším hospodářským výsledkům podpořených podniků ve srovnání s podniky nepodpořenými, tj. zejména k nárůstu přidané hodnoty a nárůstu tržeb? Doporučení: Dodavatel provede kontrafaktuální analýzu na základě výše uvedených podnikových ukazatelů (případně zvolí další ukazatele vypovídající o výkonnosti podniku). EO5 (T, E): Vedly intervence ke zvýšení zaměstnanosti v podpořených podnicích ve srovnání s podniky nepodpořenými? Zvlášť bude vyhodnocen dopad na zvýšení zaměstnanosti žen. Doporučení: Dodavatel provede kontrafaktuální analýzu, příp. doplněnou o dotazníkové šetření (v případě zaměstnanosti žen). S tím souvisí i podotázka, zda došlo díky podnikům podpořeným v rámci programu podpory Technologie k nárůstu zaměstnanosti v hospodářsky problémových regionech a území s vysokou mírou nezaměstnaností . EO6 (T): Došlo realizací podpory k technologickému posunu podpořených podniků ve smyslu inovace nižších řádů (1. – 4. řád) , nebo jen k prosté obnově původního vybavení na stejné technologické úrovni? Doporučení: Dodavatel provede na náhodném vzorku podpořených firem min. 10 stručných případových studií. EO7 (E): Došlo k zajištění dostupnosti vnějšího financování pro začínající podnikatele a inovační podniky? Doporučení: Dodavatel provede dotazníkové šetření mezi podpořenými i nepodpořenými začínajícími podniky. EO8 (M): Vedly intervence ke zvýšení exportní výkonnosti podpořených podniků ve srovnání s podniky nepodpořenými? Doporučení: Dodavatel provede kontrafaktuální analýzu. V případě interních projektů agentur CzechInvest a CzechTrade je nutné analyzovat dopady intervence až na subjekty, které využívají jejich služeb, neboť právě tyto subjekty představují cílovou skupinu. EO9 (M): Zvýšila se schopnost MSP identifikovat nové příležitosti na zahraničních trzích? Cílem je zjistit, zda došlo ke zlepšení strategického plánování a řízení podnikových procesů MSP za účelem získání budoucí konkurenční výhody. Doporučení: Dodavatel provede desk-research analýzu doplněnou o dotazníkové šetření či polostrukturované rozhovory s podpořenými i nepodpořenými podniky. EO10 (M): Zvýšila se kvalita a dostupnost poradenských služeb zaměřených na podporu internacionalizace MSP a služeb podporujících zapojování MSP do mezinárodních programů (např. Horizont 2020, COSME)? Doporučení: Dodavatel provede desk-research analýzu doplněnou o dotazníkové šetření mezi podpořenými i nepodpořenými podniky. Výše uvedené vyhodnocení povede k syntéze závěrů a doporučení pro OP PIK do konce programového období a dále pro zaměření programovacího období 2021+. ZZ bude předána v českém jazyce, v listinné podobě ve dvou originálech, a dále v (editovatelné) elektronické podobě na elektronickém nosiči dat (typu: CD/DVD/Flash disk). Zadavatel očekává ZZ v celkovém rozsahu 50–80 normostran (jde o doporučený rozsah, který může být dodavatelem odůvodněně upraven ). Zkrácená verze ZZ (manažerské shrnutí), o předpokládaném rozsahu max. 5 normostran, bude předána v českém a anglickém jazyce, každá jazyková verze ve dvou originálech. V rámci tohoto manažerského shrnutí dodavatel provede syntézu jednotlivých zjištění. ZZ projde formálním schvalovacím procesem popsaným ve smlouvě o dílo (viz Příloha č. 3 výzvy). Schvalovací proces uzavírá zadavatel. K jeho uzavření dojde po předání nashromážděných materiálů, finální verze zprávy a po zapracování připomínek v požadované kvalitě. Předání bude zaznamenáno písemným akceptačním protokolem. Další plnění Dojde k předání všech pracovních výstupů zadavateli (např. anonymizovaná data z analýz, dotazníků či polostrukturovaných rozhovorů, příp. oponentury k etapám realizace projektu, doplňující stanoviska k připomínkám členů Pracovní skupiny evaluace OPPIK apod.). Dodavatel vyhotoví přehled evaluačních doporučení v tabulce (ve formátu .xls nebo .xlsx) a vloží údaje o evaluaci včetně evaluačních doporučení do systému IS KP 2014+, do modulu Evaluace. V případě potřeby poskytne zadavatel dodavateli metodickou podporu pro tento úkon směrem k MS2014+ . Dodavatel bude ZZ po vypořádání připomínek zadavatele prezentovat zadavateli formou powerpointové prezentace. Předpokládá se průběžná komunikace dodavatele se zadavatelem a dalšími relevantními subjekty v rozsahu: písemné (e-mailové) hlášení dodavatele o aktuálně prováděných pracích, dále o pracích, které byly v minulých 10 pracovních dnech odvedeny, a které práce budou v následujících 10 pracovních dnech zahájeny jedenkrát za 10 pracovních dnů a osobní konzultace pro vyjasnění nejasností, odstranění nedostatků, doplnění nebo vypořádání připomínek zadavatele k vyhotoveným výstupům. Dodavatel dále zpracuje zápisy ze všech jednání se zadavatelem či dalšími subjekty a zašle je do 3 pracovních dnů zadavateli.

Code from the NIPEZ code list

79300000-7

Name from the NIPEZ code list

Průzkum trhu a ekonomický průzkum; průzkum veřejného mínění a statistiky

Code from the CPV code list

79300000-7

Name from the CPV code list

Průzkum trhu a ekonomický průzkum; průzkum veřejného mínění a statistiky

Text field for describing the place of performance

Česká republika

Subject-Matter Items


No records to be displayed in this list.

Place of Performance


No records to be displayed in this list.

Additional Information


AWARDED ON THE BASIS OF A FRAMEWORK AGREEMENT

No

AWARDED IN A DNS

No

THE RESULT OF THE PP WILL BE THE IMPLEMENTATION OF A DNS

No

This is a framework agreement

No

Imported public contract

No

Publication Records in the NEN System


Show detail
Detail29. 01. 2024 13:05Uveřejnění změn na zadávacím postupu
Detail29. 01. 2024 13:04Uveřejnění výsledku
Detail25. 07. 2018 14:29Uveřejnění zadávacích podmínek
Detail12. 06. 2018 12:13Uveřejnění zadávacích podmínek