Detail

Detail of the Explanation


Text of the Explanation of the Procurement Documents

Dobrý den, níže uvádíme vysvětlení zadávací dokumentace pro zadávací postup: N006/24/V00025169 - Nákup elektromobilů. Uchazečovy otázky k možné změně technických parametrů předmětu zakázky: Část 1: 1. V parametru kombinovaná spotřeba elektrické energie zadavatel požaduje interval maximálně 16,5 kWh/100 km. Vzhledem k požadovanému výkonu vozidla bychom chtěli zadavatele požádat o zvážení úpravy parametru maximální spotřeby v kombinovaném režimu na 16,8 kWh / 100km. Jedná se o naprosto minimální rozdíl oproti požadovanému parametru, kde při jeho zvolnění zadavatel získá výkonnější variantu vozidel. 2. V parametru maximální výkon palubní nabíječky pro AC (střídavý proud) požaduje zadavatel minimální hodnotu výkonu 11kW. Zvážil by zadavatel úpravu tohoto parametru na 10,5kW? Úprava tohoto parametru bude mít pro zadavatele minimální vliv na rychlost nabíjení, a to i vzhledem k tomu, že se u vozidla s minimální kapacitou baterie 80kWh, předpokládá většinou rychlejší nabíjení prostřednictvím DC nabíječek, kde je rychlost nabíjení naopak výrazně rychlejší a umožní zadavateli nabití vozidla i během pár minut. 3. V parametru „Pohon“, požaduje zadavatel vozidlo s pohonem jedné nápravy. Vzhledem k současnému požadavku výkonu vozidla 200kW, kde dochází o velikému přenosu výkonu, resp. točivého momentu na vozovku, již ve vozidlech tohoto výkonu, nabízíme pohon jen 4x4, a to jak z důvodu bezpečnostního, tak také např. opotřebovávání pneumatik. Předpokládáme v tomto bodě, že zadavatel z těchto důvodů, bude akceptovat vyšší/lepší variantu tohoto parametru, a to vozidla s pohonem 4x4. Část 2: 1. V parametru kombinovaná spotřeba elektrické energie zadavatel požaduje interval maximálně 16,5 kWh/100 km. Vzhledem k požadovanému výkonu vozidla bychom chtěli zadavatele požádat o zvážení úpravy parametru maximální spotřeby v kombinovaném režimu na 16,8 kWh / 100 km. Jedná se o naprosto minimální rozdíl oproti požadovanému parametru. Jedná se o naprosto minimální rozdíl oproti požadovanému parametru, kde při jeho zvolnění zadavatel získá výkonnější variantu vozidel. 2. V parametru maximální výkon palubní nabíječky pro AC (střídavý proud) požaduje zadavatel minimální hodnotu výkonu 11kW. Zvážil by zadavatel úpravu tohoto parametru na 10,5kW? Úprava tohoto parametru bude mít pro zadavatele minimální vliv na rychlost nabíjení, a to i vzhledem k tomu, že se u vozidla s minimální kapacitou baterie 80kWh, předpokládá většinou rychlejší nabíjení prostřednictvím DC nabíječek, kde je rychlost nabíjení naopak výrazně rychlejší a umožní zadavateli nabití vozidla i během pár minut. 3. V parametru „Pohon“, požaduje zadavatel vozidlo s pohonem jedné nápravy. Vzhledem k současnému požadavku výkonu vozidla 200kW, kde dochází o velikému přenosu výkonu, resp. točivého momentu na vozovku, již ve vozidlech tohoto výkonu, nabízíme pohon jen 4x4, a to jak z důvodu bezpečnostního, tak také např. opotřebovávání pneumatik. Předpokládáme v tomto bodě, že zadavatel z těchto důvodů, bude akceptovat vyšší/lepší variantu tohoto parametru, a to vozidla s pohonem 4x4. Část 3: 1. V parametru maximální výkon palubní nabíječky pro AC (střídavý proud) požaduje zadavatel minimální hodnotu výkonu 11kW. Zvážil by zadavatel úpravu tohoto parametru na 10,5kW? Úprava tohoto parametru bude mít pro zadavatele minimální vliv na rychlost nabíjení, a to i vzhledem k tomu, že se u vozidla s minimální kapacitou baterie 77kWh, předpokládá většinou rychlejší nabíjení prostřednictvím DC nabíječek, kde je rychlost nabíjení naopak výrazně rychlejší a umožní zadavateli nabití vozidla i během pár minut. Odpovědi zadavatele: Část 1: 1. Výše spotřeby 16,5 kWh/100km je uvedena jako maximální hodnota. Hodnota má přímý vliv na ekonomiku provozu a dojezd vozidla. Zadavatel preferuje nižší spotřebu (hospodárnost) oproti vyššímu výkonu. Zadavatel trvá na požadované maximální hodnotě uvedené v zadávací dokumentaci (ZD). 2. Výkon palubní nabíječky je stanoven min. na 11kW, kdy je výše tohoto parametru standartní. Zadavatel preferuje kratší dobu nabíjení pro lepší využití času řidičů a pasažérů (hospodárnost). Zadavatel trvá na minimálním výkonu 11kW. 3. Pohon jedné nápravy má přímý pozitivní vliv na spotřebu kWh/100km a tím i na dojezd vozidla. Pohon 4x4 je z tohoto titulu pro zadavatele horší variantou. Zadavatel trvá na pohonu jedné nápravy. Část 2: 1. Výše spotřeby 16,5 kWh/100km je uvedena jako maximální hodnota. Hodnota má přímý vliv na ekonomiku provozu a dojezd vozidla. Zadavatel preferuje nižší spotřebu (hospodárnost) oproti vyššímu výkonu. Zadavatel trvá na požadované maximální hodnotě uvedené v ZD. 2. Výkon palubní nabíječky je stanoven min. na 11kW, kdy je výše tohoto parametru standartní. Zadavatel preferuje kratší dobu nabíjení pro lepší využití času řidičů a pasažérů (hospodárnost). Zadavatel trvá na minimálním výkonu 11kW. 3. Pohon jedné nápravy má přímý pozitivní vliv na spotřebu kWh/100km a tím i na dojezd vozidla. Pohon 4x4 je z tohoto titulu pro zadavatele horší variantou. Zadavatel trvá na pohonu jedné nápravy. Část 3: 1. Výkon palubní nabíječky je stanoven min. na 11kW, kdy je výše tohoto parametru standartní. Zadavatel preferuje kratší dobu nabíjení pro lepší využití času řidičů a pasažérů (hospodárnost). Zadavatel trvá na minimálním výkonu 11kW. S pozdravem Asistenční centrum, a.s. externí administrátor veřejné zakázky