Detail

Detail of the Explanation


Question

1) Stanovená očekáváná a maximální cena v ZD je dle našich zkušeností a průzkumu trhu nedostatečná. Vedle výstavby nové ČOV pro 25 tis. EO se dále jedná o ČSOV s mechanickým předčištěním, výtlak z ČSOV do ČOV (jehož součástí je protlak pod železnicí), odtokovou kanalizaci z ČOV, laboratoř pro ČOV, Projektovou dokumentaci, inženýrskou činnost pro zajištění stavebního povolení a zkušební provoz. V tomto objemu prací předpokádáme, že reálná tržní cena se bude pohybovat v rozmezí 130 - 150 mil. Kč. Cena v ZD dle všeho vychází ze studie proveditelnosti, která byla přílohou č. 5 ZD. Nicméně cena ve studii kalkulovaná neodpovídá realitě. Jako příklad uvádíme vybavení staveniště, které je ve SP kalkulováno na 25 tis. Kč, což není dostatečné ani pro výrazně menší stavby. Dalším faktorem je vlastní realizace díla, kdy bude se bude např. provádět zakládání stavby na bažinatém pozemku apod. Z našich současných zkušeností nejsou ceny dodávek a prací v místě realizace výrazně levnější než v ČR, jak předpokládá studie proveditelnosti. Na základě výše uvedených skutečností se tedy investora ptáme, zda předpokládaná/maximální cena uvedená v zadávací dokumentaci byla stanovena s ohledem jak na celkový požadovaný rozsah tak i současnou cenovou úroveň. 2) Současná produkce města včetně průmyslu dle studie proveditelnosti (Př. 5 ZD) odpovídá 11 900 EO. Výběrové řízení, resp. požadavek města Strășeni je výstavba ČOV pro 25 000 EO se zdůvodněním (uvedeno ve SP), že je eventuální možností napojení dalších ekonomických subjektů a aglomerací poblíž města. Podle demografického vývoje v Moldávii obyvatel spíše ubývá a rohodně nelze očekávat jejich významné navyšování. V případě, kdy se zrealizuje ČOV pro 25 000 EO a bude naplněna pouze polovina kapacity je to vedle mrhání finančních prostředků také problematické pro stabilní chod ČOV. V takovém případě by pak nastala situace, že se bude provozovat pouze jedna linka ČOV a druhá zůstane nevyužitá. Prosíme tedy o zrevidování, případně potvrzení požadované kapacity ČOV. 3) Ve studii proveditelnosti (Př. 5 ZD) je uvažována technologie založená na kaskádovém principu aktivace ve dvojlinkovém provedení s dosazovacími nádržemi dortmundského typu. Nicméně v Př. 7, která definuje minimální technické podmínky pro VŘ není tato technologie ani odkaz na SP specifikován. Prosíme tedy o informaci, zda je možno navrhnout technlogický koncept odlišný od návrhu ve SP při dodržení podmínek stavených v Př. 7.

Text of the Explanation of the Procurement Documents

Odpověď 1) Maximální přípustná nabídková cena byla stanovena na základě předpokládané hodnoty veřejné zakázky jako cena celého systému, který je tvořen novou čerpací stanicí (ČS), novým výtlakem, novou ČOV, novým odtokem do vodního toku. V maximální nabídkové ceně jsou zahrnuty ceny technologií, které odpovídají cenám v České republice a moldavské ceny stavební části vč. materiálu, které jsou v Moldavsku výrazně nižší oproti cenám v České republice (viz příloha č. 8 ZD - Vybrané ceny stavebních prací – Moldavsko (informativní příloha pro účastníky)). Nedostatečné zohlednění těchto jednotkových cen může vést uchazeče k přecenění odhadu investičních nákladů. V maximální přípustné nabídkové ceně nejsou zahrnuty zemní práce u nové ČS, výtlaku a odtoku do vodního toku, neboť je hradí, jak je uvedeno v ZD, příjemce (město Strășeni). Co se týká konkrétního příkladu nízké kalkulace ceny u „vybavení staveniště“, většinu nákladů spojených s touto položkou nese moldavská strana, jak je uvedeno výše v textu, tj. staveniště související s novou ČS a s lineárními stavbami (výtlak a odtok). Náklady vybavení staveniště nese zhotovitel tedy pouze u ČOV. Ocenění nákladů souvisejících s protlakem bylo zahrnuto do rozpočtu ke studii proveditelnosti. Ceny stavebních prací byly potvrzeny pracovníky technického oddělení města Straseni. Odpověď 2) Průtok stávající ČS města Strășeni odpovídá 11 900 EO (dle studie proveditelnosti). V současné době ve městě probíhají práce na výstavbě nové vodohospodářské infrastruktury a připojení dalších obyvatel na budoucí ČOV. Do doby zprovoznění nové ČOV a v následujících letech se předpokládá napojení významného počtu obyvatel města a také ekonomických subjektů. Vzhledem k blízkosti města Straseni k hlavnímu městu se zde nepředpokládá trend snižování počtu obyvatel, ale spíše nárůst počtu obyvatelstva (trend vylidňování venkova a přesun obyvatelstva do měst). Zadavatel z výše uvedených důvodů potvrzuje požadovanou kapacitu ČOV pro 25 000 EO. Odpověď 3) Technologie ČOV a typ procesu musí dodržet limity výstupních parametrů a základní podmínky uvedené v příloze č. 7 ZD – Minimální technické podmínky. Je možné navrhnout odlišný technologický koncept podložený a odůvodněný z hlediska funkčního, ekonomického a provozního v návrhu řešení předběžné nabídky, tzn. v rámci doplněného Projektového dokumentu a jeho příloh.