Detail

Basic Information


Contracting authority

Národní památkový ústav

Details of Published Information


Date of publication

06. 10. 2017 20:55

Publications

Uveřejnění vysvětlení zadávací dokumentace

Text of the Explanation of the Procurement Documents


Show detail
Text of the Explanation of the Procurement Documents
DetailZnění žádosti o vysvětlení zadávací dokumentace č. 1: V zadávací dokumentaci v odstavci 2.3. je uvedena doba trvání listopad 2017 - červen 2021. V Příkazní smlouvě je uvedený v článku 4. termín listopad 2017 - předpoklad prosinec 2020, ale podle článku 1. této smlouvy je předmětem i součinnost po dobu záruční lhůty, to by znamenalo konečný termín prosinec 2025 - červen 2026. - Dotaz: Prosím o upřesnění termínu ukončení zakázky vzhledem k požadovanému předmětu smlouvy. Vysvětlení zadávací dokumentace č. 1: Ukončení plnění je smluvně vymezeno - Vydáním kolaudačního rozhodnutí (předpoklad XII/2020), nicméně zadavatel si je vědom faktu, že kolaudace takto komplikované stavby může být časově náročná a proto uvedl lhůtu do konce června 2021, kdy musí být celá stavba nezbytně zkolaudována. Účastník musí počítat s rizikem prodloužení plnění, čím se ale nemění rozsah, neboť ukončení plnění dle smlouvy je teprve vydáním kolaudačního rozhodnutí. Článek 1 smlouvy uvádí mezi výkony po dokončení stavby také součinnost při zpracování písemných reklamací vad díla po dobu trvání záruční lhůty stanovené smlouvou se zhotovitelem, včetně kontroly odstranění reklamovaných vad. Toto ustanovení je dále rozvedeno v čl. 5 smlouvy, který dodavatele upozorňuje na záruky plnění. Oporou v zákoně je § 2630 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník – VADY STAVBY „(1) Bylo-li plněno vadně, je vzhledem k tomu, co sám dodal, zavázán se zhotovitelem společně a nerozdílně a) poddodavatel zhotovitele, ledaže prokáže, že vadu způsobilo jen rozhodnutí zhotovitele nebo toho, kdo nad stavbou vykonával dozor, b) kdo dodal stavební dokumentaci, ledaže prokáže, že vadu nezpůsobila chyba ve stavební dokumentaci, a c) kdo prováděl dozor nad stavbou, ledaže prokáže, že vadu stavby nezpůsobilo selhání dozoru., proto i doba spoluodpovědnosti kopíruje délku odpovědnosti zhotovitele. Znění žádosti o vysvětlení zadávací dokumentace č. 2: Ze zadávací dokumentace vyplývá předmět plnění TDS v pěti fázích. 1. spolupráce při zpracování DPS 2. spolupráce při výběru zhotovitele na přípravě zadávací dokumentace a posuzování nabídek 3. TDS při realizaci stavby 4. Účastnit se procesu kolaudačního souhlasu 5. Činnost TDS po dokončení a předání stavby při reklamačních řízeních po dobu záruky stavby. V příloze Členění nabídkové ceny jsou však jen fáze dvě: výkon TDS po dobu realizace stavby a výkon při kolaudačním souhlasu. - Dotaz: Do které kolonky mají být schovány fáze 1. spolupráce při zpracování DPS, 2. spolupráce při výběru zhotovitele, 5. spolupráce po dobu záruky. Bude zadavatelem tato příloha případně rozšířena na každou jednotlivou požadovanou fázi? Vysvětlení zadávací dokumentace č. 2: Zadavatel uvádí, že příloha rozšířena nebude. Fáze l. a 2.je v podstatě zahájení výkonu TDS po dobu realizace stavby a fáze 5. spadá do výkonu vztahujícímu se ke kolaudačnímu souhlasu. Znění žádosti o vysvětlení zadávací dokumentace č. 3: Tento dotaz navazuje na předcházející. - Dotaz: Pokud příloha Členění celkové nabídkové ceny počítá pouze s dvěma fázemi, je uváděná předpokládaná hodnota veřejné zakázky na tyto dvě fáze nebo i na ty které nejsou v této tabulce uvedené? Vysvětlení zadávací dokumentace č. 3: Zadavatel uvádí, že předpokládaná hodnota veřejné zakázky zahrnuje veškeré výkony obsažené ve smlouvě a stanovené zadavatelem v zadávacích podmínkách. Znění žádosti o vysvětlení zadávací dokumentace č. 4: V zadávací dokumentaci a jejích přílohách je pro výkon TDS podobu stavby stanoven požadavek účasti TDS v průběhu vlastní stavby na minimálně 3x týdně. Pro činnost TDS po dobu záruky není zadavatelem stanovený žádný požadavek. - Dotaz: Jak mají účastníci tuto fázi oceňovat. Dát hodinovou sazbu s účtováním podle skutečně odvedených hodin a doložených režijních nákladů. Nebo dodavatel stanoví předpokládaný rozsah účasti TDS v průběhu záruční doby, na který bude stanovena cena. Nebo má každý z účastníků nastřelit pevnou cenu, kterou následně zadavatel uhradí bez ohledu na prováděný rozsah této činnosti TDS? Vysvětlení zadávací dokumentace č. 4: Pro činnost TDS po dobu záruky není ze strany zadavatele požadavek specifikován, zadavatel uvádí, že účastník při stanovení své nabídky musí vycházet z vlastních zkušeností. Znění žádosti o vysvětlení zadávací dokumentace č. 5: V Příkazní smlouvě je rozpor v článku 1., odst. 1.3. v jednom místě je uvedeno "Dokumentaci skutečného provedení zajišťuje zhotovitel stavby (dodavatel) na vlastní náklady, v jiném místě - výkon (TDS) po dokončení stavby, je uvedeno "spolupráce s projektantem a zhotovitelem při zpracování dokumentace skutečného provedení stavby." - Dotaz: Je tím míněno, že pokud dodavatel stavby nedostojí svému závazku a projektant také nebude činit, bude muset vypracovat dokumentaci skutečného provedení stavby potřebné ke kolaudačnímu souhlasu TDS? Pokud ano má ji ocenit samostatnou cenou? Do které výkonové fáze má pak tato cena být schovaná? Do fáze 3. nebo do fáze 4, nebo bude do přílohy přidána kolonka pro tuto výkonovou fázi? Vysvětlení zadávací dokumentace č. 5: Zadavatel k dotazu uvádí, že od TDS se očekává mimo jiného i plnění odstavce smlouvy - dohlížet nad systematickým doplňováním dokumentace zhotovitelem, podle které se stavba realizuje, a evidence dokumentace dokončených částí stavby - dokumentace skutečného provedení. Dokumentaci skutečného provedení zajišťuje zhotovitel stavby (dodavatel) na vlastní náklady (slouží jako podklad pro kolaudaci stavby). Znění žádosti o vysvětlení zadávací dokumentace č. 6: V článku 1., odst. 1.3. Příkazní smlouvy jsou uvedené body, které se touto smlouvou příkazník zavazuje provádět: - uplatňovat vlastní návrhy, které povedou ke snížení ceny stavby, avšak nesníží technicky její kvalitu - uplatňovat náměty směřující ke zhospodárnění budoucího provozu (užívání) dokončené stavby Tyto body budou mít vliv na administrátora projektu a správce programu. Mají dopad nejen na financování akce, ale i na vydané stavební povolení. -Dotaz: Je možné do příkazní smlouvy konkrétně zapracovat rozsah spolupráce příkazce s příkazníkem a povinností příkazce a jeho administrátora pro tyto dva body v případě zvýšené aktivity TDS? Vysvětlení zadávací dokumentace č. 6: Zadavatel uvádí, že účastník není oprávněn do smlouvy zasahovat a měnit její jednotlivá ustanovení. Znění žádosti o vysvětlení zadávací dokumentace č. 7: V příkazní smlouvě v článku 1., odst. 1.3. je uvedeno: "- projednat dodatky a změny projektu, které nezvyšují náklady stavebního objektu nebo provozního souboru, neprodlužují lhůtu výstavby a nezhoršují parametry stavby" - Dotaz: S kým konkrétně takové změny má TDS projednat? Veškeré změny ať s nulovým navýšením nebo i s úsporou či navýšením financí je v případě IROP nutné projednat s MMR a CRR. Je tím v příkazní smlouvě myšlené toto projednání. Pokud ano je opět nutné uvést rozsah a povinnosti spolupráce příkazce na takovém projednání. Vysvětlení zadávací dokumentace č. 7: Zadavatel uvádí, že veškerá jednání, podněty a informace jsou dle uzavřené příkazní smlouvy ve vztahu pouze mezi těmito dvěma smluvními subjekty, tedy mezi příkazcem a příkazníkem. Veškerou administrace ve vztahu k IROP (CRR a MMR) zajišťuje vždy příkazce.

Published Documents


Show detail
DetailVysvětlení ZD_č.2_6.10. 2017.pdfVysvětlení zadávací dokumentace06. 10. 2017 20:55Dokument není zavirovaný